The Container Multi(Multi)(ple(s)) [Bross]

Multi(Multi)(ple(s))

web_image21.jpg

Beatriz Inglessis, Hideki Nakazawa, Ami Clarke, Nadja Solari, Shibuhouse, Louise Harris, Zevs, Robert Waters, Jack McLean, Yu Araki

2 December 2013 – 17 February 2014

Opening night reception: 2 December, 19:30 – 21:30

12/2(mon) 19:30 – 21:30 BROSS/TOKYOにてレセプションパーティを行いますので、皆様お誘い合わせの上、是非お立ち寄り下さい。 受付にてカップをお渡し致しますので、バーカウンターにて1 drink freeでお飲物をご提供させて頂きます。

Multi(Multi)(ple(s))はオリジナルのショーではありません。それは臆面もなくアートを製造し、アートを小売り、アートを収集するアクセス可能で手頃な手段としてそれを提供しています。再生して乗算、製造してコピーするこの企画は現代美術の目的をあえて挑戦しています。

”個人、人としての人、脳としての人、よければ私にもっと興味を持たせてくれ、なぜならほとんどのアーティストが自分自身を繰り返していることだけに気づいたので”

– マルセル・デュシャン

この展覧会は、思考や芸術や小売に関するアイデアを探求するローカルと国内外の現代美術作家の選択を結集して、素描、写真、彫刻やオブジェからDVDや書籍の幅広い作品を紹介します。いくつかはノベルティであり、一部では「使用できるもの」であるが、すべての作品はプロのアーティストによってデザインし、署名されたエディションで概念化されています。


Multi(Multi)(ple(s))は、アーティストによるエディション化された作品を示すよりも、ショーの期間中、The Containerをその場しのぎのショップに変換して、展示会が終わった後にも積極的なままになりますオンラインショップを立ち上げる機会を持ちます。
現代アートと主流との境界に挑戦し、小売、文化、日本の魅力を強調しながら、芸術の創造と芸術作品のコレクションの民主化を目指しています。展示会の期間中、The Containerは、日本におけるユビキタスな展示の一部に日本の小売習慣国際同義のシンボルとして自動販売機を特色にします。ボトル自動販売機はアーティストからの驚きのサイン入り「瓶の中のメッセージ」をショウケースします。各作品は2000円の途方もなく価格で購入することができ、訪問者誰もが本物のアートを買える機会にします。


この展示会は楽しいです。それは否定しません。沢山のアーティストたちはこの機会を通してユーモラスな作品を造り時にシュールな場合もありつつ自らの慣行との絆を保っています。たとえばスイス出身のアーティストナジャ・ソラリの “ホーム・スライス”(2013)には”especially tosted for you” というラッカー処理されたフックつきのトーストの10作限定版があり、彼女の真の長年に渡る日常品に対する魅力とはかなさを表します。ゼウスの “Yubitsume Mona Lisa” (2013),は6つのエディションで箱に入っているモナリザの指をレンチキュラープリントでショーケースしています。”Yubitsume”(指詰め)は指を刃物で自発的に切断する行為です。近代から現代では主に暴力団に見られる慣習であり、反省、抗議、謝罪などの意思であり2002からのアーティストの精巧な介入行為”Visual Kidnapping”を 思い起こさせます。またユーモラスなで幅広い作品を展示する東京をベースとするスコットランド出身のアーティストジャック・マクレーンはTシャツ、お皿とオブジェなどで自分のパフォーマンスアートペルソナ”The Sad Clown”などNobuyoshi Araki Taking A photograph(2013)の風変わりな暗い人物像をお皿に描いています。


作品のいくつかでこのショーには最も魅力的になり、アーティストの「通常」の練習の洞察です。ベアトリス・イングレシスの The Primal Scene DIY: Panoramic Cut and Assemble (2013)は相互作用して、解剖学的なプロセス/反応についての視聴者を教育する方法芸術家の調査を続けています。カットして組み立てる「ポスター·ピース(15版)には、フロイトの理論原風景に触発されたセックスに従事している間、女性と男性の生殖システムの内部断面を描いた、自分のために紙の彫刻を構築することができます。ロバート·ウォーターズの男性的客観性バッグ(2013)、25の版では、2種類の異なるカラーのバッグ、それぞれの上に印刷されたヴィンテージの筋肉雑誌(ビーフケーキ)から取られた男の画像を使用してグリッドをスクリーン印刷トートバッグは、画像を作成するために組み合わせる客観的、あるいは社会的なパターンを作成するために主観的、個人の連動のアーティストの関心を実証絡み合っ格子。


継続的な実践と、この展示会の間に線を通すのはアミ·クラークとゆう荒木です。クラークはイギリス人アーティストでコリオリ( 2009 )で示した、排水しながら水が、中で回るという誤解を探り意味の構造を、日常生活の記号論に関係している、ビニールレコード( 6.56分両面)で表します。 北半球で土地を選定するかどうかに応じて異なる方向。記録、北半球で水切り、ひいては反時計回りに、ターンテーブル、ダブプレートを時計回りに演奏のダブプレートの記録は、効果的に記録を排除します。また、レコードを再生するに積極的に約千ラン( 35版)の寿命と、それを消去します。サンタとしてゆう荒木さん、サンタ·マイセルフ(郷愁版)( 2013年) 、記念写真( 3版)は人種、文化変容と虚偽を強調しています。芸術家は通常、社会的、政治的、地理的コンテキストは、彼の結果の作品に通知どのように異なる文化を調べるために文化的なスパイ活動の形で、世界のさまざまな場所に身を挿入します。The Containerの倍数は展示会のために、彼は慎重にポラロイドカメラを使用して、デジタルドキュメントから、存在しない2006バージョンを再撮影したものです。各印刷中と「オリジナル」の失われた細部を通して微妙な違いで、作業はデジタル重複の時代に独自性を発見するクエストになりました。


作品のいくつかを製造したが、一部は丹念に直列の手で作られました。英国レイキャビク在住のアーティストルイーズ·ハリスからは、勤勉、 Lambagras ( Silene acaulis ) 、 Mosasteinbrjótur (Saxifraga hypnoides ) とHelluhnoðri (セダムの手で作られた三つの異なる彫刻、 10のエディションでそれぞれのシリーズを見せているすべて2013年からエーカー)があります 。彫刻は欽定訳聖書からの特定の詩を調査し、アイスランドとメリノウールをフェルト状、そしてカトリックのイデオロギーへのアーティストの拮抗応答をカプセル化している。


さらに展示会では写真、電子ファイルで、日本の集団的Shibuhouseによって行われたミニコミ誌があります。描いた集団提出個々の、等身大の全身写真ゆう太田、集団のメンバーによって集められた作品には、特に大規模な写真、 ( 180 ×105 cm)でJintaimori 1号のメニュー( 2013年)のメンバー江戸時代の練習」 Nyotaimori 」 (女体盛り) 、 「ボディ寿司」として英語で知られており絵の中で女性の身体( 5版)に料理を提供します。それと”自撮り” したToshikuniの “Beautiful”とKenta CobayashiのHello 、meのフォトグラフがあります。


中ザワヒデキ、日本で最も影響力のある概念的なアーティストの一人は、ショーのために20の特別な符号付きの版で、 2006年からの彼の展覧会脳波図から販促資料の選択を集めました。
Multi(Multi)(ple(s)) is not an original show. It shamelessly manufactures and retails art, and offers it as an accessible and affordable mean to collect art. It reproduces and multiplies, manufactures and copies, and dares to challenge the purpose of contemporary art.“The individual, man as a man, man as a brain, if you like, interests me more than what he makes, because I’ve noticed that most artists only repeat themselves. ”

-Marcel Duchamp

The exhibition brings together a selection of local Japanese and international contemporary artists to explore thoughts and ideas about art and retail, and presents a wide range of works – from prints to photographs, and from sculptures and objects to DVDs and books. Some are novelties, and some are “things you can use”, but all are conceptualized, designed, signed, and editioned by professional artists.

Multi(Multi)(ple(s)), more than showing editioned works by artists, also converts The Container into a makeshift shop for the duration of the show, and takes the opportunity to launch an online shop which will remain active also after the exhibition is over. It aims to challenge the borders between contemporary art and the mainstream and to democritize art creation and the collection of artworks while highlighting Japan’s fascination with retail-culture.

During the exhibition, The Container will also feature a vending machine as part of the installation, ubiquitous in Japan, a symbol that is internationally synonymous with Japan’s retail habits. A drinks’ vending machine will showcase bottles with signed surprise artworks by artists, “Message in a Bottle”, which visitors can purchase for the low price of ¥2000. This is to enable all visitors to leave The Container with a real piece of art, poor or wealthy.

The exhibition is fun; we won’t deny it. Many of the artists took the opportunity to create works that are cheeky and humorous, sometimes even surreal, while keeping a strong connection with their current art practice. Nadja Solari’s, a Swiss artist, Home Slice (2013), for example, presents an “especially toasted for you” lacquer-treated piece of toast with a hook, in a limited edition of 10, a true representation of her long-standing fascination with everyday objects and the ephemeral, while Zevs’s Yubitsume Mona Lisa (2013), showcases a lenticular print of the Mona Lisa’s finger encased in a wooden box, in edition of 6. “Yubitsume” (指詰め), finger shortening, is a ritual performed as a way to punish or express an apology by the amputation of a finger, used most commonly by the Yakuza, and recalls of the artist’s elaborate intervention act Visual Kidnapping from 2002. Also humorous are the range of pieces the Scottish Tokyo-based artist Jack McLean created for the show – his range of T-shirts, dishes and objects which explore his performance art persona The Sad Clown, as well as his quirky dark drawings, such as Nobuyoshi Araki Taking A Photograph (2013), a portrait of the photographer snapping a picture on his mobile phone, drawn on a serving plate.

With some of the pieces it is the insight into the artists’ “normal” practice, which makes this show most intriguing. Beatriz Inglessis’s, The Primal Scene DIY: Panoramic Cut and Assemble (2013), for example, continues the artist’s investigation how to interact and educate viewers about anatomical processes / reactions. In a “cut and assemble” poster piece (edition of 15), you can construct for yourself a paper sculpture, portraying an internal cross section of the female and male reproductive systems while engaging in sex, inspired by the Freudian theory The Primal Scene. Robert Waters’s Masculine Objectivity Bag (2013), a tote bag hand screenprinted with a grid using images of men taken from vintage muscle magazines (beefcake), printed on two different colored bags, each in an edition of 25, combines the images to create an intertwined lattice, demonstrating the artist’s interest with the conjunction of subjective individuals to create an objective, or social, pattern.

Threading a line between there ongoing practice and this show are also Ami Clarke and Yu Araki. Clarke, a British artist who is concerned with structures of meaning, and the semiotics of everyday life, showing at the exhibition Coriolis (2009), a vinyl record (6.56 mins both sides), edition of 35, which explores the misconception that water whilst draining, turns in different directions dependent on whether sited in the southern or northern hemisphere. The record, a dubplate recording of water draining in the northern hemisphere, hence anti-clockwise, the turntable, playing the dubplate clockwise, effectively eliminates the recording. Playing the record also actively erases it, with a life-span of approximately 1000 runs. Yu Araki’s, Santa & Myself as Santa (nostalgia edition) (2013), a commemorative photograph (edition of 3) highlighting race, acculturation and falsity. The artist usually inserts himself into various locations of the world in a form of cultural espionage to examine how different cultural, socio-political, and geographical contexts inform his resulting works. For The Container’s multiples show, he carefully re-photographed the non-existent 2006 version from its digital documentation using Polaroid camera. With subtle differences in each print and through lost details of ‘the original’, the work became a quest of finding uniqueness in the era of digital duplication.

While some of the works were manufactured, some were painstakingly made by hand in series. The British Reykjavík-based artist Louise Harris, for example, is showing a series of three different sculptures, each in editions of 10, which were industriously made by hand, Lambagras (Silene acaulis), Mosasteinbrjótur (Saxifraga hypnoides), and Helluhnoðri (Sedum acre), all from 2013. The pieces, sculptures felted with Icelandic and merino wool, investigate a specific verse from the King James Bible, and which encapsulates the artist´s antagonistic response to Catholic ideologies.

More in the show are photographs, electronics files and zines made by the Japanese collective Shibuhouse. The members of the collective submitted individual pieces, notably a large photograph by Yu Ota, a member of the collective, in a life size full body photograph (180 x 105 cm), The Menu of Jintaimori No.1 (2013), depicting the Edo period practice “Nyotaimori” (女体盛り), known in English as “body sushi”, serving food on a female body (edition of 5), among pictures of “selfies” (Toshikuni’s Beautiful, and Kenta Cobayashi’s Hello, me.)

Hideki Nakazawa, one of Japan’s most influential conceptual artists, gathered a selection of promotional materials from his exhibition Brainwaves Drawing from 2006, in a special signed edition of 20, for the show.



zevs_finger_wall-300x300.jpg

Yubitsume Mona Lisa



opendeck-300x300.jpg

The Way of the Fool Tarot Cards Deck



BI_primal1-300x300.jpg

The Primal Scene DIY: Panoramic Cut and Assemble



jack_t_pistol-300x300.jpg

Sad Clown Hand Painted T-shirt: Pistol Suicide



rob_bag_mint1-300x300.jpg

Masculine Objectivity Bag (mint green)



JM_plates-300x300.jpg

Sad Clown Paraphernalia




more info:
http://the-container.com/shop/


コメント(0) 
共通テーマ:アート

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

BROSS BAR OPENBROSS TOKYO STAFF D.. ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。